ریل راه آهن

راهنمای خرید ریل آهن

خرید ریل آهن

یکی از پرکاربردترین محصولات آهنی در حوزه حمل‌ونقل و راه‌سازی، ریل‌های آهنی هستند. این ریل‌ها در ساخت مسیرهای حرکتی و دستگاه‌های صنایع مختلف نیز استفاده می‌شوند. ریل آهنی درواقع فولاد نورد شده‌ای است که در شکل‌های مشخص تولید می‌شود. خرید ریل آهن دارای چالش های زیادی است که به بررسی آن می پردازیم.

خرید ریل آهن :

قبل از خرید ریل آهن باید انواع و همچنین ویژگی‌ها و خصوصیات آن‌ها را بشناسید تا بتوانید انتخابی درست در خصوص ریل و حوزه کاری مدنظرتان داشته باشید. در ادامه با ما همراه شوید تا راهنمایی جامع در خصوص خرید ریل آهن با کیفیت و همچنین با قیمت مناسب به شما ارائه دهیم.

معرفی ریل آهنی :

 

خرید ریل آهن

قبل از اینکه به خرید ریل آهن و استفاده از آن در صنایع مختلف بپردازیم، باید بدانیم که ریل آهنی چیست و چه خصوصیاتی دارد. ریل‌های آهنی از لحاظ نحوه ساخت، کیفیتی که دارند و همچنین استانداردهایی که در فرایند تولیدشان باید مدنظر قرارگرفته و رعایت شود، بسیار مشابه تیرآهن و هاش هستند.

بنابراین عوامل موثر بر تعیین و یا نوسانات قیمت ریل آهنی، بر قیمت تیرآهن مورد استفاده در ساختمان‌سازی نیز موثر خواهد بود. در ساخت هردوی این قطعات صنعتی از تکنیک‌هایی مانند نورد و فورج برای ساخت استفاده می‌شود.

بیشتر بدانید : ریل پهلوی

تولیدکننده ریل‌های آهنی :

خرید ریل آهن

با وجود اینکه بسیاری از ریل‌های صنعتی مورد استفاده در کشور ما تولید کارخانه‌های خارجی هستند. همچنین ریل‌های موجود در بازار ایران نیز اکثراً وارداتی هستند، اما در داخل کشور نیز کارخانه‌های موفقی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و ریل‌های آهنی باکیفیتی را تولید می‌کنند. یکی از کارخانه‌های تولیدکننده انواع ریل‌های آهنی و فولادی کارخانه ذوب آهن اصفهان است.

در کارخانه ذوب آهن اصفهان انواع مختلف ریل‌های آهنی با بالاترین کیفیت و مطابق استانداردهای جهانی تولید می‌شوند. شما می‌توانید خرید ریل آهن خود را از این کارخانه انجام دهید.

بیشتر بدانید : قیمت ریل

انواع ریل آهن :

خرید ریل آهن

ریل‌های آهنی برای کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه قصد دارید از ریل آهنی در چه زمینه‌ای استفاده کنید، روش‌های خرید ریل آهن نیز متفاوت خواهند بود.

در ادامه انواع ریل‌های آهنی را بر اساس کاربردی که دارند و نحوه استفاده از آن‌ها بررسی می‌کنیم:

1. ریل قطار
از ریل‌های قطاری برای ایجاد مسیری فلزی برای حرکت قطارها در شبکه راه‌آهن استفاده می‌شود. در ریل‌های قطاری برای استحکام بالاتر و همچنین مقاومت بیشتر در برابر وزن قطار و بارهای درون آن، از فولاد و سایر آلیاژهای مقاوم استفاده می‌شود.

ریل‌های قطاری به‌صورت دو ردیف موازی روی تراورس‌ها (ریل‌بندها) قرار می‌گیرند. ریل‌های آهنی که از نوع ریل قطاری هستند، به‌منظور استفاده در پروژه‌های راه آهن و قطارهای درون شهری مثل مترو تولید می‌شوند. از انواع این ریل‌ها می‌توان به مدل‌ها S وR و UIC وP اشاره کرد.

2. ریل معدنی
از ریل‌های معدنی برای جابه‌جایی و حمل واگن‌ها در معادن استفاده می‌شود. با توجه به کاربردهایی که این ریل‌ها می‌توانند در معادن و هنگام استخراج داشته باشند، مدل‌های مختلفی از ریل‌های معدنی تولید شده است.

از تیپ‌های متنوع ریل‌های معدنی می‌توان به KP و CR و QC و MRS اشاره کرد. در خرید ریل آهن، ریل‌های معدنی مورد توجه بسیاری از افراد هستند.

3. ریل جرثقیلی
ریل‌های آهنی در صنایع مختلفی به کار می‌روند. یکی از این صنایع مربوط به جرثقیل‌ها و حمل‌کردن بارهای سنگین است. ریل‌های جرثقیلی به‌صورت دو رشته موازی در قسمت ریل‌بندهای دستگاه جرثقیل نصب می‌شوند و مسیر حرکت چرخ‌های آن را مشخص می‌کنند.

ریل جرثقیلی دستی و ریل جرثقیلی سقفی دو مورد از پرکاربردترین و مفیدترین ریل‌های صنعتی به شمار می‌آیند. این ریل‌ها نیز با توجه‌ به کاربردی که دارند در تیپ‌های R و S و JIS تولید می‌شوند.

بیشتر بدانید : ریل قطاری

قیمت ریل آهنی :

خرید ریل آهن

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد خرید ریل آهن علاوه بر انواع آن و کاربردها، قیمت این نوع ریل است. در واقع قیمت ریل‌های آهنی با توجه به کارایی که دارند و زمینه‌های استفاده از آن‌ها تعیین می‌شود.

شما بعد از اینکه محل استفاده از ریل آهنی را مشخص کردید، می‌تواند ضخامت و طول ریل مورد نیاز را نیز مشخص کنید و به این صورت از قیمت نهایی ریل‌ها آگاه شوید.

علاوه بر مواردی که گفته شد، عواملی مثل نوسانات ارزی و اختلاف هزینه‌ها نسبت به ماه‌ها و روزها قبل، می‌توانند از عوامل مهم و موثر در قیمت ریل آهنی باشند. بنابراین بهتر است قبل از خرید ریل آهن، نگاهی به تغییرات بازار ارز در چند ماه گذشته نیز بیندازید.

بیشتر بدانید : ریل صنعتی

سخن پایانی :

ریل‌های آهنی در صنایع مختلفی به‌خصوص راه‌سازی و حمل‌ونقل، جابه‌جایی بارهای سنگین و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما برای خرید ریل آهن باید موارد استفاده از این نوع ریل‌ها را بدانید و با توجه به زمینه‌ای که قصد دارید در آن از ریل آهنی استفاده کنید، ویژگی‌ها و خصوصیات مدنظرتان را نیز مشخص کنید.

 

8 فکر در مورد “ راهنمای خرید ریل آهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *