قیمت ریل

عوامل مؤثر بر تعیین قیمت ریل صنعتی

قیمت ریل صنعتی

یکی از پرکاربردترین مکانیزم‌هایی که در صنایع مختلفی مانند سنگ‌بری، راه‌آهن و حتی معدن مورداستفاده قرار می‌گیرد، مکانیزم خطی رفت‌وبرگشت است. در سنگ‌بری، استخراج معادن و همچنین حرکت قطارها، نیاز به ریل‌هایی داریم که بتوانیم از طریق آن‌ها این حرکت خطی را ایجاد کنیم.قیمت ریل صنعتی به عوامل زیادی بستگی دارد.

به این منظور، ریل‌های صنعتی در صنایع مختلف وارد عمل شده‌اند و کار دستگاه‌های مختلف را آسان‌تر از قبل کرده‌اند. برای مثال ریل‌های صنعتی به‌صورت ریل و واگن یا لینرگاید استفاده می‌شوند. نکته مهمی که در مورد ریل‌های صنعتی وجود دارد، مبحث قیمت ریل است. در ادامه با ما همراه شوید تا قیمت ریل را در زمینه‌های متنوع بررسی کنیم.

ریل چیست؟

قبل از اینکه به بررسی قیمت ریل بپردازیم و عوامل مؤثر در قیمت ریل صنعتی  را بررسی کنیم، بهتر است یک شناخت کلی نسبت به ریل‌ها و ساختار لینرگاید داشته باشیم.

لینرگاید یا همان ریل می‌تواند یک ساختار حرکتی خطی را به‌صورت مسیر رفت‌وبرگشت برای ما ایجاد کند. از اساس کار این سیستم‌ها در دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای مثال در دستگاه برش سنگ ریلی، با وجود ریل‌های سنگ‌بری، امکان برش دقیق و بدون خطای سنگ‌ها ایجاد شده است.

قیمت ریل صنعتی :

 

قیمت ریل

استفاده از ریل‌های صنعتی باعث شده ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی مانند دقت بسیار بالا، میزان لقی و لغزش بسیار کم، حرکت روان و راحت، اصطکاک کم و همچنین طول عمر بالاتر برای دستگاه‌ها ایجاد شود. برخی از ریل‌های صنعتی به صورتی ساخته می‌شوند که می‌توانند در برابر فشارهای زیاد، تحمل وزن و مقاومت بالا داشته باشند. البته از این ریل‌ها برای کاربردهای خاص استفاده می‌شود.

بیشتر بدانید : خرید ریل آهن

جنس ریل‌های صنعتی :

یکی از عواملی که بر تعیین قیمت ریل صنعتی  بسیار تأثیر دارد، جنس ریل‌ها و مواد و متریال به‌کار رفته در آن‌ها است. برای برخی از صنایع لازم است که از موادی خاص در ریل‌ها برای مقاومت در برابر خوردگی و سایش، استحکام بالاتر، مقاومت در برابر شرایط محیطی و طول عمر بیشتر و… استفاده شود.

به‌کار بردن این مواد در تولید ریل‌های باکیفیت می‌تواند باعث افزایش قیمت‌های مربوط به ریل‌ها و تجهیزات جانبی آن‌ها شود.

 

برند تولیدکننده ریل صنعتی :

علاوه بر مواد به‌کار رفته در ریل‌های صنعتی، یکی از عوامل مهم دیگر در تعیین قیمت ریل، برند تولیدکننده آن‌ها است. ممکن است در تولید یک نوع و مدل خاص از ریل صنعتی، شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده زیادی وجود داشته باشد. در هرکدام از این برندها، استاندارد مربوط به ریل صنعتی و همچنین کیفیت ریل تولیدی متفاوت خواهد بود.

بیشتر بدانید : ریل صنعتی

گاهی اوقات با وجود هزینه بالاتر می‌توانید از ریل‌هایی باکیفیت تضمین‌شده و مطابق با استانداردهای جهانی استفاده کنید. موضوع کیفیت در برخی از زمینه‌ها مانند ریل‌های راه‌آهن و ریل قطاری بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه در این موارد اگر از ریل بی‌کیفیت و یا غیراستاندارد استفاده شود، خطرهای زیادی ایجاد شده و حتی می‌تواند منجر به صدمات جانی و مالی زیادی شود.

برند هایوین

Hiwin یا هایوین نام برندی تایوانی است که در میان تولیدکننده‌های ریل و واگن، موفق‌تر از سایر تولیدکننده‌ها عمل کرده است. به‌این‌ترتیب این برند به یکی از معروف‌ترین برندهای محصولات و قطعات صنعتی مانند ریل‌های صنعتی تبدیل شده است. قیمت‌های ریل  این برند قطعاً در مقایسه با برندهای مطرح نشده، به مراتب بیشتر است.

ذوب‌آهن اصفهان

با وجود اینکه در کشور ما بیشتر از ریل‌های برندهای خارجی استفاده می‌شود و ریل‌های موجود در بازار وارداتی هستند، اما یکی از موفق‌ترین کارخانه‌های داخلی در این زمینه، کارخانه ذوب‌آهن اصفهان است. ذوب‌آهن اصفهان توانسته است انواع متنوعی از ریل‌های صنعتی را باکیفیت بسیار عالی و مواد اولیه مرغوب تولید کند.

بیشتر بدانید : ریل ذوب آهن

سایز ریل :

قیمت ریل‌

همان‌طور که می‌دانید از ریل‌های صنعتی در صنایع و دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای متداولی که ریل دارد، در دستگاه‌های CNC است. در این دستگاه‌ها ریل‌ها و واگن‌ها درواقع راهنمایی برای حرکت خطی در محور دستگاه هستند.

از دیگر عوامل مؤثر برای تعیین قیمت ریل‌ها، سایز و ابعاد ریل است. این ابعاد مختلف با توجه به عملکرد آن‌ها در هر یک از دستگاه‌ها ایجاد می‌شود؛ بنابراین شما می‌تواند با مشخص کردن زمینه کاربرد ریل، تا حد زیادی از هزینه و بودجه لازم برای خرید آن‌ها آگاه شوید.

بیشتر بدانید : ریل پهلوی

اندازه معمول ریل :

ریل ها در حالت معمول به‌صورت شاخه‌ها با طول 4 الی 5 متر طراحی و تولید می‌شوند. اما باید با توجه به دستگاهی که قصد داریم در آن مکانیزم حرکتی ایجاد کنیم و ریل و واگن به آن متصل کنیم، می‌توانیم شاخه‌های 4 یا 5 متری را به‌اندازه دلخواه برش بزنیم.

سخن پایانی :

همان‌طور که توضیح دادیم قیمت ریل‌های صنعتی و ریل ها با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. ازجمله عوامل مؤثر بر قیمت ریل می‌توان به برند تولیدکننده، سایز و ابعاد ریل، جنس ریل‌ها و مواد به کار رفته در آن‌ها و… اشاره کرد.

به‌طورکلی ریل نسبت به سایر سیستم‌های ایجادکنندة مکانیزم حرکتی خطی دارای هزینه‌های بالاتری در هنگام خرید و نصب هستند.

درباره شرکت ریل پارس صنعت :

شرکت صنعتی ریل پارس صنعت به عنوان نخستین واردکننده ریل های جرثقیل سقفی(تیپA) در کشور و نخستین ارائه دهنده ریل های داخلی ذوب اهن به خارج از کشور است که فعالیت خود را از ۳۰ سال پیش آغاز کرد. این شرکت دارای بیش از چهار انبار فعال در استان تهران است و امکان ارسال بار به تمامی نقاط کشور را دارد.

ریل پارس صنعت توانسته است در طول این ۳۰سال سابقه به کلیه معادن کشور، شرکت های سنگبری کشور، شرکت های تولیدی بدون واسطه و با نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت خدمات ارائه نماید.

بیشتر بدانید : ریل قطاری

 

4 فکر در مورد “ عوامل مؤثر بر تعیین قیمت ریل صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *