ریل راه آهن, قیمت ریل, میلگرد آجدار

ریل ذوب آهن اصفهان

ریل ذوب آهن در شرکت ریل پارس صنعت

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های ریل و فولاد ساختمانی و صنعتی ایران، کارخانه ذوب‌آهن در اصفهان است. ریل ذوب آهن تولیدی حدود 3.6 میلیون تن در سال دارد. این کارخانه فعالیت خود را در زمینه ساخت ریل‌های صنعتی از سال 1346 آغاز کرده است.

با وجود اینکه در برخی صنایع از ریل‌های وارداتی استفاده می‌شود و نقش مهمی هم در بازار ایران دارند، اما داخل کشور هم چندین کارخانه تلاش می‌کنند که ریل‌های صنعتی را با بالاترین کیفیت تولید و عرضه کنند. در ادامه با ما همراه شوید تا نخستین شرکتی که ریل ذوب آهن را به خارج از کشور عرضه می‌کند، معرفی کنیم.

بیشتر بدانید : ریل صنعتی

تاریخچه کارخانه ذوب‌آهن اصفهان :

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان به دست مهندسین روسی احداث شده است. تاریخچه تأسیس این کارخانه به زمانی برمی‌گردد که در سال 1344 توافق‌نامه‌ای بین ایران و شوروی شکل گرفت. قبل از این در دوران رضاشاه پهلوی، عده‌ای از کارشناسان آلمانی برای احداث کارخانه ذوب آهن وارد اصفهان شدند.

قصد رضاخان این بود که با تأسیس کردن کارخانه ذوب‌آهن بتواند ریل موردنیاز برای احداث خط ریل راه‌آهن را در ایران تولید کند، اما بعد از تعیین هزینه و سرمایه اولیه موردنیاز، به دلیل اینکه این هزینه برای ایران به‌صرفه نبود، رضاشاه تصمیم گرفت ساخت خطوط ریل راه‌آهن را با ریل‌های وارداتی به‌جای ریل ذوب آهن آغاز کند.

بیشتر بدانید : خرید ریل آهن

درنهایت در سال 1344 شوروی کار ساخت کارخانه‌ای برای تولید ریل‌های صنعتی انجام داد. این کارخانه با نام ذوب‌آهن آریامهر در شمال شهرستان لنجان در قسمت جنوب غربی اصفهان قرار گرفت.

تاریخچه کارخانه ذوب‌آهن اصفهان

صادرات در کارخانه ذوب‌آهن :

قسمتی از محصولاتی که در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شوند، به کشورهای دیگر به‌خصوص آن‌هایی که در نزدیکی ایران قرار دارند، فرستاده می‌شود. از جمله این کشورها می‌توان ازبکستان، پاکستان و عراق اشاره کرد.

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در سال‌های اخیر توانسته میزان صادرات خود را افزایش دهد و به‌عنوان رقیب برای کشورهای خارجی مطرح شود.

بیشتر بدانید : قیمت ریل

این کارخانه در سال 1398 حدود 1 میلیون 154 هزار تن از محصولات خود را به کشورهای خراجی صادر کرده است این اعداد و ارقام نسبت به میزان صادرات سال قبل کارخانه ذوب آهن، افزایش 28 درصدی داشته است.

ریل ذوب آهن :

ریل ذوب آهن اصفهان بر اساس استانداردهای جهانی؛ مانند استاندارد DIN EN 13674 تولید می‌شود. این ریل‌ها در اکثر خطوط ریلی در صنایع مختلف سراسر کشور دیده می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مشتریان ریل ذوب آهن، شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌ونقل است.

اولین شرکت ارائه‌دهنده ریل ذوب آهن :

اولین شرکت ارائه‌دهنده ریل ذوب آهن

اولین شرکتی که امکان عرضه و فروش ریل ذوب آهن به کشورهای خارجی را ایجاد کرده است، شرکت صنعتی ریل پارس صنعت است.

این شرکت همچنین به‌عنوان نخستین واردکننده ریل‌های جرثقیل سقفی در داخل کشور شناخته می‌شود و در خارج از کشور نیز ریل‌های ذوب‌ آهن را ارائه می‌کند. شرکت ریل پارس فعالیت خود را در این زمینه از 30 سال پیش آغاز کرده است.

بیشتر بدانید : ریل پهلوی

در طول مدت 30 سال، این شرکت صنعتی صنعت توانسته به‌تمامی معادن کشور، شرکت‌های سنگ‌بری ریل‌هایی با کیفیت بالا و با بهترین قیمت ممکن ارائه دهد. یک مورد دیگر از فعالیت‌های این شرکت واردات تخصصی ریل‌های جرثقیلی، معدنی، سنگ‌بری، سندان، تاورکرین و خشک‌کن است.

سخن پایانی :

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه ایران در زمینه تولید ریل‌های صنعتی، فولاد ساختمانی و صنعتی و دیگر محصولات مرتبط با این دو است. این کارخانه که توسط مهندسین روسی ساخته شد، امروزه نقش مهمی در صادرات کشور ما دارد. همچنین بسیاری از شرکت ارائه ریل ذوب آهن را به کشورهای خارجی انجام می‌دهند.

صادرات در کارخانه ذوب‌آهن

درباره شرکت ریل پارس صنعت :

شرکت صنعتی ریل پارس صنعت به عنوان نخستین واردکننده ریل های جرثقیل سقفی(تیپA) در کشور و نخستین ارائه دهنده ریل های داخلی ذوب اهن به خارج از کشور است که فعالیت خود را از ۳۰ سال پیش آغاز کرد. این شرکت دارای بیش از چهار انبار فعال در استان تهران است و امکان ارسال بار به تمامی نقاط کشور را دارد.

ریل پارس صنعت توانسته است در طول این ۳۰سال سابقه به کلیه معادن کشور، شرکت های سنگبری کشور، شرکت های تولیدی بدون واسطه و با نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت خدمات ارائه نماید.

بیشتر بدانید : ریل قطاری

شرکت ریل پارس صنعت فعال در زمینه های؛ واردات تخصصی ریل های جرثقیلی، معدنی، سنگبری، سندان، تاورکرین، خشک کن به صورت نو و استوک می باشد. همچنین دارای مجوز فروش ریل های سبک و سنگین است.

با ما در تماس باشید:

۰۹۱۲۶۰۴۶۰۵۷ علیرضا عقلی

۰۹۱۲۲۱۸۹۸۸۲ علیرضا دشتبان

02144573867 دفتر شرکت

آدرس تهران رباط کریم شهرک صنعتی ده حسن

info@railpaars.com

4 فکر در مورد “ ریل ذوب آهن اصفهان

  1. بازتاب: ریل سنگبری | ریل‌های مورد استفاده در سنگبری و استخراج سنگ‌ها | شرکت ریل پارس صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *